napięcie w gnieżdzie zapalniczki
Zwiń
X
-
napięcie w gnieżdzie zapalniczki
Witam, nie wiem czy ten temat już był bo nie znalazłem na forum.Czy jest możliwość zrobienia tak aby po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyłączało się również napięcie w gnieździe zapalniczki?Bo w mojej po wyjęciu kluczyka, nawet zamknięciu z kluczyka napięcie dalej jest i to dość kłopotliwa sytuacja jeżeli używa się np nawigacji czy cb.
Pozdrawiam
-
-
bartb, masz trzy opcję:
1. Dołożyć przekaźnik sterowany z zacisku 15 ( napięcie "po zapłonie" ), który będzie odłączał zasilanie od gniazda zapalniczki.
2. Przełożyć w skrzynce bezpieczników kabelek idący do gniazda zapalniczki ( bezpiecznik nr. 24 ) z szyny zacisku 30 ( stały plus ) na szynę zacisku 15 ( plus po stacyjce ). Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z obciążeniem gniazda zapalniczki ( nie używać zapalniczki, i innych prądożernych urządzeń - navi nie stanowi problemu ).
Obie powyższe opcję mają jeden podstawowy problem: brak zasilania po wyłączeniu zapłonu ( czyli np. gdy siedzisz w aucie na parkingu ).
Trzecia opcja jest trochę bardziej skomplikowana ale jest kompromisem pomiędzy stałym zasilaniem a takim "po zapłonie". Tutaj też potrzebny jest przekaźnik, ale jego sterowanie trzeba wziąć z napięcia jakie pojawia się na szynie zasilania oświetlenia wnętrza. Napięcie to jest "sterowane" przez Centralną Elektrykę i pojawia się w momencie otwarcia auta z pilota ( zanim jeszcze otworzymy drzwi ) i znika dopiero w momencie zamknięcia auta z pilota ( poza przypadkami długiej "bezczynności" otwartego auta - wtedy po ok. 10 minutach napięcie również "znika", ale wystarczy otworzyć drzwi lub przekręcić kluczyk i znów mamy napięcie przez ok. 10 minut nawet na wyjętym ze stacyjki kluczyku ).
Wybór opcji należy do Ciebie...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz